Belülről fakadó bőrvédelem

Írta: bioextra |

Bőrtápláló téli tippek a Bioextrától!

Az egészséges és szép bőr belülről fakad. Tudja ezt mindenki, mégis sokszor esünk abba a csapdába, hogy csak külsőleg próbáljuk megvédeni bőrünket az életmódunktól és a környezeti ártalmaktól.  Tesszük mindezt azért, mert ez könnyebb, mert ezen kevesebbet kell gondolkodni és a tudásunk sem mindig elegendő ahhoz, hogy valóban hatékony vitaminokat és ásványi anyagokat válasszunk a bőrtápláló krémek mellett, és teljes körű védelemmel támogassuk a bőrünket. 

A téli időszak különösen fontos és kiemelt ebből a szempontból. A téli időjárás bőrünket próbára tevő körülményeivel nem igazán vehetjük fel a küzdelmet, de ha néhány apróságra odafigyelünk, nem kell a tavaszt megvárnunk azzal, hogy az első meleg napsugarak töltsék fel azt új életerővel. Ha a zimankóban is bársonyos tapintású, puha és egészséges bőrre vágysz, ha nem szeretnéd mások előtt rejtegetni a viszkető, kiszáradt, hámló és piros kezeidet, akkor ez a bejegyzésünk Neked szól!

Kerülj képbe a Bioextra bőrvédő téli tippjeivel!

bőrvédelem

1. Készítsd fel a bőröd a mínuszokra: válaszd az argánolajat!

Aki nem szeretné, ha a bőrét sokként érné a következő hideg időszak, az jobban teszi, ha már a késő őszi időszaktól kezdődően extra hidratálással támogatja a bőrápolási rutinját. Mivel télen sokkal rövidebb idő alatt szárad ki a bőr, mint az év bármely más időszakában, több törődést igényel arcbőrünk és kézfejeink is, de természetesen a test ápolása sem maradhat el mögöttük.

Az argánolaj egy igazán nyerő választás mindenkinek, hiszen bőrtípustól függetlenül gondoskodik a bőr mélyhidratálásáról. Az argánolaj 80%-ban esszenciális zsírsavakat tartalmaz, ebből is 45%-ban olajsavat, 35%-ban pedig linolsavat. Ezek erősítik a bőr természetes védekezőképességét. Tele van antioxidánsokkal, amelyek megakadályozzák a káros szabadgyökök képződését.

Az argánolaj talán az egyik legjobb E-vitamin forrás, amit a természet csak adhatott nekünk.

Használható magában is öregségi foltokra, ráncokra, száraz és ekcámás bőrterületek ápolásása, száraz, repedezett sarkakra és az időjárási viszontagságoktól igénybe vett kézfej bőrére is. De bármilyen krémmel együtt is jól működik, ezért az éjszakai hidratálók hatékonyságát mindenképpen érdemes pár csepp argánolajjal fokozni. A hatóanyagok így pihenés közben tudják tenni a dolgukat.

BIOEXTRA TIPP: ARGÁNOLAJ

2. Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend

Ha jobban belegondolunk, ez a legnehezebb a téli időszakban. Ha valaki igazán tudatos, akkor mindenkor csak szezonális zöldségeket és gyümölcsöket eszik. Viszont az elmúlt évtizedek élelmiszervizsgálatai sok esetben jutottak arra, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek vitamintartalma messze elmarad az 50-100 évvel ezelőttihez képest, ezért bizonyos értelemben

az étrend-kiegészítők használata mindenképpen javasolt.

Mondjuk ezt azért is, mert a krémek nem tudják pótolni a szervezetből hiányzó éltető anyagokat. A bőr állandó megújulásához, energiaháztartásához, a káros hatásokkal szembeni védelemhez nélkülözhetetlenek a belsőleg felszívódó vitaminok,  ásványi anyagok és az enzimek.

Fogyasszunk tehát olyan zöldségeket, gyümölcsöket és táplálék-kiegészítőket, amelyeknek magas a C- és E-vitamin, valamint antioxidáns és omega-3 zsírsav tartalma.

C-vitamin pótlás

Támogatja a bőr barrier (védelmi) funkcióit a kórokozók bejutásának megakadályozása érdekében, s antioxidáns hatása révén a környezetből érkező oxidatív stresszel szemben nyújt védelmet. A káposztafélékben, zöldségfélékben, citrusfélékben, burgonyában, brokkoliban nagyon sok C-vitamin található. (1) Az őszi- téli időszakban érdemes megnövelni a napi C-vitamin fogyasztási mennyiséget 500 – 1000 mg-ra.

BIOEXTRA TIPP: C+D FORTE

E-vitamin pótlás

Ez a vitamin is támogatja a bőrben lezajló gyógyulási folyamatokat.  Az öregedést, az érelmeszesedést siettető szabadgyökök ellen fitoösztrogénekkel (lenmag, szója) és E-vitaminban (tokoferol) gazdag ételekkel is felvehető a harc.  Hiányában csökkenhet az izomtónus is. Változatos táplálkozás esetén természetesen nem kell ettől tartani. Ehhez azonban rendszeresen különféle hidegen sajtolt olajokkal (búzacsíraolaj, szójaolaj, repceolaj, kukoricaolaj) és csírákkal készült salátákat kellene fogyasztani, s időnként olajos magvakat (napraforgómag, mandula, dió) is kellene rágcsálni. Említésre méltó E-vitamint tartalma van még a Graham-lisztnek, a máknak, a brokkolinak és a spenótnak. (2)

BIOEXTRA TIPP: EPOVIT plusz

Cink pótlás

cink talán egy kevéssé ismert nyomelem, ám jelentősége annál fontosabb az egészséges szervezet számára. A cinknek számos sejtszintű folyamatban van szerepe, közel 100 enzim működéséhez nélkülözhetetlen, de nélkülözhetetlen a fehérje képzéshez, a DNS szintézishez, a sebek gyógyulásához, de még az immunfolyamatokhoz is. A cink szükséges növekedési és fejlődési folyamatok zavartalan lezajlásához, mind gyermek-és serdülőkorban, mind terhesség során.
A cink kiváló természetes forrása az osztriga, ám hazánkban ennek fogyasztása elenyésző mértékű. A vörös húsok, a tojás, olajos magvak, egyes babfélék vagy a teljes kiörlésű gabonák szerencsére szintén jelentős cink tartalommal rendelkeznek.

BIOEXTRA TIPP: C+CINK

3. Vaspótlás – Miért fontos a bőrnek a téli időszakban?

A nőket 4x gyakrabban érinti a vashiány, mint a férfiakat. És bár a vashiány nem évszakfüggő, cserébe a kapcsolódó száraz bőr tünetek csak még nagyobb próbatételnek teszik ki hámrétegünket az egyébként sem áldásos hatásairól ismert hideg időszakban.

Vérszegénység esetén a bőr sápadttá, fakóvá, érzékennyé válik. A vegetáriánusoknál igen gyakori diagnózis a B12-vitamin (kobalamin) hiánya. Aki nem fogyaszt húst, annak különösen figyelnie kell arra, hogy elegendő tojás, gabonacsíra, teljesörlésű gabonából készült étel és szója is kerüljön az étrendjébe. (3)

Alvászavar és vérszegénység, idegesség esetén a B6 (piridoxin) vitaminban gazdag ételekből kerüljön több a tányérra. Az alváshiány, a feszültség is befolyásolják a bőrünk és a hajunk állapotát.

  A vizsgálatok szerint a magyar lakosság harmadának nem megfelelő a B6-vitamin-ellátottsága.

Az olajos magvak, a banán, a csonthéjasok, az élesztő, a búzacsíra, a hántolatlan rizs nagyobb mennyiségben tartalmazzák ezt a vitamint. (4)

BIOEXTRA TIPP: FERROVIT

4. Hidratálj belülről!

 Az időjárás nagyban befolyásolja, mennyi vizet iszunk naponta, ezért kell tudatosan törekednünk a folyadékbevitelre. Ahogy a téli hónapok átveszik az uralmat, úgy lesz egyre hidegebb és szárazabb a levegő, kevésbé vagyunk szomjasak, mint a melegebb időszakokban. Nyáron könnyebb a vizet pótolni, hiszen a tikkadtság és a hőség miatt szinte folyamatosan szomjazunk, a testünk szinte könyörög a folyadékért, ami télen már annyira nem jellemző.

Pedig a megfelelő folyadékfogyasztás egyszerűen elengedhetetlen a hideg időszakban.

Mondhatnánk, hogy alapvető, de mégis: sokan elfelejtik, hogy a száraz, fűtött levegőjű lakások is ártanak a bőr védekező képességének, ráadásul a folyamatos hidegbe ki, melegbe be váltakozik ilyenkor az életünkben, ami nagyon megviseli a bőrt. Ahhoz, hogy az állandó változásokra rugalmasan tudjon reagálni a barrier réteg, fontos a megfelelő folyadékmennyiség elfogyasztása a téli szezonban is.

Nem feltétlenül csak vízzel vagy teával lehet biztosítani a hidratálást: például egy tál szezonális zöldségekből készült leves is nagyon jó választás. Ne feledkezzünk meg a vízalapú zöldségekről és gyümölcsökről sem, amelyek természetes módon segítik a hidratálást. Ilyen például a grapefruit vagy a narancs, amelyeknek 80-90%-a víz, de az alma is remek választás a maga 84%-ával.

BIOEXTRA TIPP: KAMILLA TEA és GRAPEFRUIT MAG KIVONAT

Forrás:

(1)-(4)  https://tudatosvasarlo.hu/bor-belulrol-epul-mennyiseg-helyett-minoseg/