A legfontosabb őszi vitaminok: immunerősítés a hidegben

Írta: bioextra |
Immunchallange

Az immunerősítés minden évszakban fontos, de nagyobb odafigyelést igényel és persze tudatosságot is a részünkről. Az egyre hűvösebb időjárás és a szezonális vírusok miatt ősszel rendszerint nő a megbetegedések száma, amelyek ellen érdemes az immunrendszert a lehető legjobban támogatni.

Mi történik a nyári időszak után? A nagyobb hőingadozás, a nyirkosabbá váló időjárás, a gyakran arcunkban csapó viharos szél erősen próbára teheti a szervezetünket. A kezünk kivörösödik, egymást követhetik a meg- és felfázások, ráadásul a szezonális vírusok is fokozottabb támadásba kezdenek. Immunrendszerünk erősítése ilyenkor elengedhetetlenül fontos, azonban nem mindegy, hogy ehhez milyen vitaminokból mennyit és milyen formában fogyasztunk.

Immunerősítés ősszel vitaminokkal és étrend-kiegészítőkkel

C- és E-vitamin

A C-vitamin (más néven: aszkorbinsav) az egészség megőrzése szempontjából kulcsfontosságú. Segíthet legyőzni a kórokozókat, növelni az ellenállóképességet, csökkenti a gyógyulási időt, ráadásul – mivel részt vesz a kollagénképzésben – megelőzi a hideg, szeles idő okozta bőrkirepedéseket is. Hiányában megnő a fertőzésekkel szembeni fogékonyság, valamint a gyulladások – így például a fül-, orrnyálkahártya-, arcüreg-, fül- és torokgyulladás – kialakulásának a kockázata.

Bioextra C-vitamin
Bioextra C-vitamin

Akárcsak a C-, az E-vitamin is erős antioxidánsnak számít, ezért szintén jelentős feladatot tölt be az őszi fertőzések ellen való küzdelemben. Míg a C-vitaminhoz könnyen hozzájuthatunk friss zöldségek, gyümölcsök és gyógynövények fogyasztásával – megtalálható a citrusfélék mellett például a paprikában, kelkáposztában, spenótban, csipkebogyóban vagy a petrezselyem zöldjében – addig az E-vitaminhoz elsősorban növényi olajokból, olajos magvakból vagy leveles zöldségekből juttathatunk a szervezetünkbe.

Az A- és B-vitaminok ősszel is megóvják a bőrt

Az A és a B-vitaminok központi szerepet játszanak a hámsejtek megújulásában, ezért segítenek mielőbb regenerálódni a hidegben megsérült bőrsejteknek. Míg az A-vitamin többek közt részt vesz a szezonális fertőzések elleni küzdelemben is, addig a B-vitaminok hozzájárulnak az idegrendszer és emésztés egészségének működéséhez. A-vitamint a szervezetünk is képes előállítani, de ehhez az elővitaminját, a béta-karotint kell bevinnünk. A béta-karotin természetes módon megtalálható például a sárgarépában, sütőtökben, valamint kiváló A-vitamin források az állati belsőségek, a tejtermékek és a tojás is. 

Immunerősítés vitaminokkal

A B-vitaminokról érdemes tudni, hogy közösen fejtik ki hatásukat, ezért jellemzően nem önmagukban, hanem együtt fordulnak elő bizonyos élelmiszerekben és jellemzően a táplálékkiegészítőkben is. Természetes módon megtalálhatók például a vöröslencsében, babban, gesztenyében, céklában, a csirkemájban, a lazacban és a tojásban, de természetesen patikában kapható, komplex-vitaminkészítmények formájában is elérhetők.

D3-vitaminnal a a vitaminhiány ellen: minden második magyar érintett

A zsírban oldódó D3-vitamin (kolekalciferol) elsősorban a csontok és az izmok megfelelő működése szempontjából nélkülözhetetlen a szervezet számára. Azért fontos az őszi vitaminszükséglet kapcsán kiemelni, mivel természetes úton a napfény hatására képződik az emberi bőrben. Ősszel, amikor a napsütéses órák száma rohamosan csökkenésnek indul, egyre kisebb mennyiség jut belőle a szervezetnek. D-vitaminra azonban még a legborongósabb időben is nagy szükség van, ráadásul csupán táplálkozás útján nehéz pótolni. Bár a zsíros halak – elsősorban a májuk – és a tojássárgája viszonylag nagyobb mennyiségben tartalmazzák, a magyar lakosság mintegy fele D-vitamin hiánnyal küzd.

Bioextra Oliva D3 3000 NE
Bioextra Oliva D3 3000NE

Éppen ezért D3-vitaminból érdemes legalább ősztől nyárig célirányos pótlásba kezdeni. Ehhez felnőttkorban ajánlott akár napi 3000 NE D-vitamin tartalmú, jól felszívódó – például olívaolajban oldott – étrend-kiegészítőt alkalmazni. A gyógyszertárakban vény nélkül kapható, polifenolokban gazdag készítmények hozzájárulnak az immunrendszer, az izomzat és a csontozat normál működéséhez, a kalcium és a foszfor felszívódásához, valamint segítik a vér normál kalcium-szintjének fenntartását. Mivel a D-vitamin túladagolható, ezért fontos minden esetben betartani a mellékelt tájékoztatóban szereplő ajánlásokat. Amennyiben mégis bizonytalan az adagolásban, kérje orvosa vagy gyógyszerésze segítségét.

Javasolt adag:

gyerekek 400-600 NE

kamaszok 1000 NE

felnőttek: akár napi 1500-2000 NE 

Fertőzéses időszak? A duplája is lehet!

Mielőtt a D-vitamin szedésébe belefogsz, érdemes ellenőriztetni a szervezet D-vitamin szintjét, fontos, hogy ne a reklámok, hanem a szervezeted valós szükségletei alapján pótold a D-vitamint!

BIOEXTRA IMMUNERŐSÍTŐ TIPP

A BIOEXTRA Oliva D3 3000 NE olívaolaj tartalmú étrend-kiegészítő készítmény polifenolokban gazdag, emellett az olajban oldott D3-vitamin jól hasznosítható a szervezet számára.

A D3-vitamin hozzájárul:

  • az immunrendszer normál működéséhez
  • az egészséges izomfunkció, normál fogazat és csontozat fenntartásához
  • a kalcium és a foszfor normál felszívódásához és hasznosulásához
  • a vér normál kalcium-szintjének fenntartásához.

A D3-vitamin szerepet játszik a sejtosztódásban is.

MÁR KAPHATÓ A PATIKÁKBAN!

Bioextra Oliva D
Bioextra Oliva D3 3000NE